måndag 30 november 2015

Måndagkväll och nu tar november slut

Imorse dröjde det kvar en svag doft av pepparkakor och saffran i köket efter söndagskvällens pyssel.
Det var fint att mötas av det när sista novembers kompakta mörker låg utanför fönstret.
Vi bakade igår och med vi menar vi da girls - jag skötte kringsysslorna.
Vi hade barnglögg (som vi kallar't) förstås och så äldstas julspellista på halvhög volym -
en sådan där underbart fin stund.
Man jazzar och skriksjunger till jullåtar och plåtarna fylls med finfint bakade lussekatter och peppisar.
Sådant som kan få mig lite bölig för nu har man ju så stora barn.... kan man typ tvinga dem att bo hemma till de är 25?
Nävars, allt har sin tid, jag vet jag veeeet.
Stora ska till Sydfrankrike efter jul och hon håller som bäst på med att fixa bostad, där ska hon plugga till det blir försommar.
Man är både glad för hennes skull och lite lipig för sin egen. Och så lite orolig förstås.

Och med denna saffransdoft tog jag avstamp för den här veckan, jag hoppas hinna lägga ut en adventstävling här på bloggen för jag har insett att jag tappade bort det alldeles i veckan som gick.
Man kan säga att jag just nu springer i ett fett snabbt rullande hamsterhjul.
Men ingen fara - jag är ju van att springa...

På tal om att springa;
nu har jag bokat Berlin halvmaraton åt mig och Mannen! Den sortens löpning är ju helt i min smak.

Inga kommentarer: