onsdag 26 augusti 2015

Förberedelser

Förutom att jag förstås tränar innebär det här med NY marathon också andra förberedelser.
Inför NY marathon skulle man göra ett viktigt val; välja antingen värmande foliefilt eller att hämta sina överdragskläder. När jag sprungit andra lopp har det ena inte uteslutit det andra.
Alternativ 1 sålde man in som ett relativt smidigt sätt att hålla värmen och kunna lämna målgången skapligt snabbt.
Alternativ 2 är bra men tar lite längre tid och kanske mer för den som inte har någon som kan möta upp med överdragskläder.
Foliefilt (vanligt att man får efter målgång, mycket effektivt) eller köa för att få sina kläder?
Hmmm.
Efter noggrant övervägande valde jag foliefilten och så ger jag min väninna tillika NY-coach uppdraget att bära mina överdragskläder så ses vi snabbare efter målgång.
Jaha, då var det bara att träna vidare alltså.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Oj, är det snart? Jag trodde det var sommaren -16? Gu' så spännande!!!

Librarybeth sa...

Camilla: NY marathon är alltid första helgen i november och nu är det snart dags för mig....!!