tisdag 2 juni 2015

At work, at home

Jobbar hemifrån idag, nu är det lunchrast så då får jag blogga lite.
Har varit flitig med orden och känner tillförsikt, min arbetsuppgift tar form och jag är hysteriskt rädd att Google docs ska äta upp den, måste mejla den till mig själv.
Fördelar med att jobba hemma är att man inte behöver kamma till sig, kan vara på jobbet i sina absolut säckigaste och skitigaste brallor.
Det finns kaffe hela tiden också (förutom när tonåringar med sovmorgon dricker upp det för en) samt att det är helt tyst.
Det blir inte någon lunchlåda men å andra sidan är lunchserveringen kass så det kanske hade varit bra med en låda.
Baksidan är väl att man förväntas ha gjort upp planer för kvällsmaten men det skjuter jag lite på.
Plus att man ser hur skitigt man har det men det bryr jag mig inte heller om, måste säga att jag är bättre än vad jag trodde på att ignorera detta faktum.
Nu är snart rasten slut.

Inga kommentarer: