torsdag 30 april 2009

RSS part two

Okej, nu har jag jobbat med RSS och har gått från skeptisk till övertygad. I början gick det lite trögt, kanske berodde det till stor del på att jag blev avbryten ett femtiotal gånger av kunskapstörstande ungdomar men till sist lyckades jag ändå lösa uppgiften. Och när jag äntligen fick arbeta med uppgiften i lugn och ro insåg jag en del fina poänger.

Jag surfade runt på andra bloggar och insåg att Superstart var populärt, okej tänkte jag, jag kollar in den. Trevligt när det är på svenska och har en läcker layout - för det kan man ju knappast beskylla Bloglines för...

Jag kände ett visst motstånd för Bloglines i början men har nu blivit kompis med mitt konto där. RSS är definitivt ett bra verktyg men om man som jag är lite av en vanemänniska, ändå alltid går till en viss favoritsida och inte är så vansinnigt ombytlig så klarar man sig utan RSS.

Med RSS kan man dock känna att man har koll på mycket för sitt arbetes skull men en viss stressvarning ska nog utfärdas. Jag värjer mig en smula mot att man hela tiden ska vara så himla uppdaterad hela tiden....
Om jag kommer använda mig av RSS och Bloglines i framtiden? Hmm, time will tell men jag får väl säga nja, för mig handlar det nog om att lära mig och så bitvis vänja mig att använda Bloglines. Tror ialla fall att jag tänker försöka göra det.

Inga kommentarer: