fredag 24 april 2009

RSS part one

mmm, lyckades länka till min egen blogg från 10plus5-sidan och ska väl hugga tag i uppgift 2. Ska bara lufta mina funderingar först - tufft i skolvärlden nu med massor av besparingar.

Deppade ihop totalt när jag hörde att vår skola ska spara 4-5 miljoner på 6 månader!!! Gick ut i solen på lunchen, hjälpte till lite i konsumtionssamhället och köpte en tröstkjol.
Tänkte på framtiden, tänkte på våren, alla små, små löv som försiktigt slår ut. Gissar att det kommer gå fort nu när vädergudarna lovar fint väder i helgen.
Tänkte på att det blir ju skoj att sitta i en gymnastikhall någonstans i Örebrotrakten imorgon lördag när det ska bli varmt och soligt. Korrigerade mig själv och tänkte vad kul att mina barn är så aktiva med dans och gymnastik.
Tänkte att nu blir det nog lugnt i bibban på eftermiddagen, nu kan jag jobba lite med kursuppgifterna. Gick tillbaka till jobbet med min lilla påse innehållandes en tröstkjol.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Håll ångan uppe! Och ät glass - du har ju så nära till Halvars!