tisdag 28 juli 2015

Man kan turista lite hemma också

Och i fredags kroknade jag på att måla och måla (visst blir det tjatigt här på bloggen också med allt hemmafixande... uääääh liksom) fast det egentligen var skitbra målarväder!
Man kan ju med fördel försöka sig på att turista lite på hemmaplan... alternativt pipa över till grannstaden.
Nu kanske vän av ordning säger att jag borde vila mig från grannstaden till vilken jag åkt och åkt och åkt hela våren på en himla massa möten (jag blev lite trött mot slutet, det ska erkännas) men näppeligen. Jag åkte dit igen och nu tog jag med mig tre tjejer. En av da girls skulle förvisso också till grannstaden Linkan (eller Linköööping då för utomsocknes) men hon skulle vara på NärCon och cosplaya istället.
När man kan gå på museum!
Vafalls?!
Nåja, okej då. (100% ironi).
Vi andra valde att hedra länsmuseet med ett besök.

Snygg trappa här på länsmuseet... jo ja, fast inte lika snygg som den vi har på Konstmuseet i Nkpg förstås...
Värmer upp lite.
Lite blandad konst men bäst var, tycker jag, examensutställningen från elever på slöjd, textil och formgivning (univ). 
Och sedan blev det raska steg till Trädgårdsföreningen. Gotta have food. 
Så kallad obligatorisk matbild. 
Minsann. Fick man sig inte en tiramisuglass också.

once again; foton från Nora

3 kommentarer:

Fliselin sa...

Fint med semester på hemmaplan! Fina bilder, som alltid och fin kappa! Ny?, i så fall från? Kul med inspo igen!

Emelie sa...

Linkööööööööööping ftw! Det är pinsamt länge sedan jag var i din stad, pinsamt länge sen faktiskt. Jag undrar om jag ens varit där sen jag tog socionomexamen för 1,5 år sen. I tonåren var jag ju där nästintill dagligen...

Librarybeth sa...

Fliselin: lätt att man glömmer av att det går bra med hemmaturistande.... Kappan är från Asos, dotterns köp som jag lånar då och då! :D

Emelie: jag vill mena det! Linkan in my heart liksom. Du är välkommen att göra ett hemmaturistande här i Peking, finns många bra mat och fikaställen, just saying ;D