tisdag 6 december 2011

Nä hörni

Om man skulle ta och cykla hemåt i mörkret också  (ja, jag trampade i alla fall).
Sämre med det vita här nu.
Om man skulle ta och unna sig lite tomtegröt.
Undrar om jag inte vill ha glögg när jag ändå håller på.
Eftersom jag är så in i baljan decembertrött så kan det ju lika gärna få vara decemberattiraljer fullt ut och dit hör ju gröt och glögg.
Å pepparkakor.
Jamen då är kvällsmaten klar då. På planeringsstadiet i alla fall.
Bara cyklandet hem då.
Meeeeh, kom igen nu då Libby!
loggar äntligen ut

9 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Tomtegröt är så gott. :)

Librarybeth sa...

Vesna: du och jag Vesna - och en gryta tomtegröt ;)

Anonym sa...

Låten "Välkommen hem" (Adolfson & Falk, tror jag) dök upp i min skalle! / Eva

Villa Frejas bokblogg sa...

Cykla försiktigt och njut sen både tomtegröt och must. Eller var det glögg du skrev?

Lina sa...

sv; Så lite & tack (:

...med näsan i en bok... sa...

Önskar att jag hade glögg hemma!

IngelaMollly sa...

Mm så gott:) Jag sörplar must o mumsar skumtomtarna för fullt;)

Nickan Stickan sa...

Nu är det vitt på gatorna och man ska nog cykla försiktigt. Själv tar jag bussen. Skönt datorn är med mig igen. Din då libby???
Ha en bra torsdag.

Librarybeth sa...

Eva: Adolfsson o Falk - det var länge sedan!! Kul!!

Husfrun: Glögg!!! och den ska vara varm, riktigt varm!

Lina: :D

mednäsanienbok: handla hem!

Molly: utmärkt! :D

Nickan Stickan: det får bli kollektivtrafiken idag! Jag börjar med onsdagen...! :D