måndag 11 maj 2009

Grönt i Danmark

Jag har just varit i Danmark - i tankarna är jag fortfarande där. Varför gillar jag Danmark? Gräset är grönare där? Jaa, kanske. Det var faktiskt mycket grönare där! Våren hade kommit något längre där men det som drog mig dit var möjligheten att få gå i en ljuvlig bokskog (mm, finns i Sverige också), fika vid havet (finns i Sverige också) och så Legoland då (finns inte i Sverige). Bokskogsbesök uppfylldes, besökte Moengård strax söder om Århus och där fanns ett mycket vackert område att vandra runt i tillsammans med alla barnen och maken.
På Legoland roade vi oss kungligt (kallt väder men inga köer). Åkte nog Extreme racers (i vår familj nu omdöpt till "safaribilen") nio gånger - då började iaf jag känna ett lätt illamående.
Mina kids bara tjoade; mer! mer! Kära maken hade nästan börjat vänja sig och lära sig tackla den vidriga nedförsbacken... Ah, det var kul.
Tillbaks på jobbet och en månad kvar till skolan tar sommarlov. Överraskande många nya skolarbeten sätter fart, har haft en sådan där halvruschig dag i bibban. Ska hugga tag i uppgift 3 men det får bli imorgon.

Inga kommentarer: