torsdag 30 april 2009

Sommer och skägg


Tänkte inte kolla in den danska serien på tv igår, jaa Sommer heter den väl?
Är annars beroende av danska serier (de brukar ju vara så bra).
Vem minns inte Krönikan och Mordkommissionen? Jag gillar nämligen inte Sommer - nej, den håller inte samma höga klass... men jag hamnade där i alla fall, jag vek lite tvätt samtidigt för att låtsas att jag inte tittade så noga.
Och nej, det är inte bra, dessutom avrundar de avsnittet med att Jacob rakar av sig skägget med resultat att han inte ser riktigt klok ut! Mitt förtroende för danska tv-seriemakare är rejält tilltufsat.

Som tur är finns det filmer på bio, bra sådana. Såg the Reader i tisdags med Åsa (självfallet inledde vi filmklubbens möte med en fika på Bagarstugan; liten, liten smörgås och STOR, STOR bulle). Mmmm, det var en mycket bra film! Stark berättelse och bra skådisar. Ralph Fiennes är en favoritskådespelare - fast han inte har skägg....
Dags för Valborg och ledigt!

Inga kommentarer: